پلی استیشن 5

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ من خوش آمدید

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 4
    کل نظرات کل نظرات : 1
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 1
    بازدید ماه بازدید ماه : 2
    بازدید سال بازدید سال : 28
    بازدید کلی بازدید کلی : 112

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.224.32.86
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جهانی شو و آدرس alikashi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    7030 - ← یه درآمدزایی عالی →

    ♦ لطفا با دقت بخونید پشیمون نمیشید ♦

    یه شارژ 5000 تومانی پای من و شما 5450 تومان میوفته این 9 درصد که 540 تومانه واریز سازمان مالیات و سود برای عاملین فروش میشه
    اینکه متوجه سود بشی آپ رو مثال میزنم که به ازای حاشیه سودش جایزه های بزرگی میده و در رسانه های ملی میلیاردی تبلیغ جوایزش رو میکنه.

    ★ خوب من و تو چطور میتونیم از شارژ به درآمد برسیم ؟!

    یه برنامه به اسم 7030 هست که بچه های دانشگاه شریف ساختنش و درکنار شارژ کردن گوشیتون پرداخت قبوض آب برق گاز و .... میتونید درآمدم داشته باشید!! به این نحوه که خودتون گوشیتونو شارژ 5000 تومانی میکنید یا قبض پرداخت میکنید تا 70 درصد از سود خودش رو با شما تقسیم میکنه و به خودتون برمیگرده.

    آمار تراکنش ماهیانه برای خرید شارژ در ایران 150 میلیارد تومان میباشد در واقع بچه های دانشگاه شریف تصمیم گرفتن به جای پرداخت میلیاردی به رسانه ملی جهت تبلیغ برنامه 7030 این پول رو به مردم بدن تا اونها براشون تبلیغ کنند و پورسانت مادام العمر دریافت‌ کنند...
    با هر خرید دوستانتان با توجه به سطح آنها شما درآمد کسب خواهید کرد.(سطح یک افرادی هستند که مستقیما شما معرفی کردید و سطح دو اوناییند که مستقیما از طریق سطح یک دعوت شده اند ) و...

    باتوجه به صحبت هایی که شد لپ کلام اینه که شما ، کافیه به ده نفر از اطرافیانتون این برنامه و (کد معرف خودتونو ) معرفی کنی و هرکدوم از اونا این کارو انجام بدن و تا سطح هفت این اتفاق بیوفته
    هرکدوم یه شارژ پنج تومنی در ماه تهیه کنن شما میتونید به درآمد 13,477,570 تومان برسید.

    تازه جالبه بدونین این رقم واسه یک بار خرید شارژ 5000 تومانیه . که این خرید برای افراد متفاوته و چندین بار ممکنه در ماه خرید کنه به اینم فکر کن. که اگه خرید شارژ بیشتر بشه این 13 میلیون هم بیشتر میشه.

    از طریق کافه بازار یا گوگل استور و اپ استور در چند ثانیه برنامه را نصب کنید وشروع به درآمدزائی کنید(کد معرف برای ثبت نام الزامی می باشد)

    لینک ثبت نام

    https://7030.ir/r/papasi

    کد معرف ھنگام ثبت نام
    papasi





    وبلاگ haftadsi.loxblog.com

    کانال تلگرام haftasi@ - 1400/1/10

پلی استیشن 5

PlayStation 5 (PS5) یک کنسول بازی ویدیویی خانگی است که توسط Sony Interactive Entertainment ساخته شده است. PS5 در سال 2019 به عنوان جانشین پلی استیشن 4 اعلام شد ، PS5 در 12 نوامبر سال 2020 در استرالیا ، ژاپن ، نیوزیلند ، آمریکای شمالی ، سنگاپور و کره جنوبی منتشر شد و یک هفته بعد در سراسر جهان عرضه می شود. PlayStation 5 به همراه کنسول های Xbox Series X و Series S مایکروسافت که در همان ماه منتشر شد ، بخشی از نسل نهم کنسول های بازی ویدیویی هستند.

این پلتفرم در دو نوع راه اندازی شد: مدل پایه با درایو دیسک نوری سازگار با Blu-ray Ultra HD و نسخه دیجیتال فاقد این درایو ، به عنوان یک مدل کم هزینه برای کسانی که ترجیح می دهند بازی ها را از طریق بارگیری دیجیتال خریداری کنند.

ویژگی های اصلی سخت افزاری PlayStation 5 شامل یک درایو حالت جامد است که برای پخش جریانی داده های پرسرعت تنظیم شده و امکان پیشرفت چشمگیر در عملکرد ذخیره سازی را فراهم می کند ، پردازنده گرافیکی AMD با قابلیت نمایش وضوح 4K با حداکثر 120 فریم در ثانیه ، ردیابی اشعه با سرعت سخت افزار نور و بازتاب و موتور Tempest امکان جلوه های صوتی سه بعدی را با سرعت سخت افزار فراهم می کند. از دیگر ویژگی ها می توان به کنترلر DualSense با بازخورد لمسی و سازگاری عقب با اکثر بازی های پلی استیشن 4 و پلی استیشن VR اشاره کرد.


فهرست
1 تاریخچه
1.1 توسعه
1.2 بازاریابی و انتشار
2 سخت افزار
2.1 معماری ذخیره سازی
2.2 عامل شکل
2.3 کنترل کننده DualSense
2.4 لوازم جانبی اضافی
3 نرم افزار سیستم
4 بازی
4.1 سازگاری به عقب
5 پذیرایی
5.1 فروش
6 منبع
7 لینک خارجی
تاریخ
توسعه

مارک سرنی ، معمار اصلی پلی استیشن 5
معمار اصلی خط کنسول پلی استیشن ، مارک سرنی ، یک چرخه بازخورد دو ساله پس از راه اندازی پلی استیشن 4 اجرا کرد. این مستلزم بازدید منظم از توسعه دهندگان شخص اول سونی در بازه های زمانی دو ساله است تا دریابد که آنها چه نگرانی هایی با کاستی ها دارند. در سخت افزار کنونی سونی و اینکه چگونه می توان چنین سخت افزاری را در تازه سازی کنسول یا برای نسل بعدی بهبود بخشید. این بازخورد در اولویت های تیم توسعه کنسول قرار گرفت. در توسعه پلی استیشن 5 ، مسئله اصلی طولانی بودن بارگذاری بازی ها بود. این بر اساس اندازه داده های بارگیری شده در بازی ، مکان فیزیکی داده ها در محیط ذخیره سازی و تکثیر داده ها در سراسر رسانه است تا زمان بارگذاری را کاهش دهد. یک هدف مهم یافتن راه هایی برای کاهش زمان بارگذاری بود ، به ویژه در بازی هایی که با حرکت بازیکن در دنیای بازی ، مناطق جدید بازی را پخش یا بار می کنند. [2]

جیم رایان ، مدیرعامل Sony Interactive Entertainment اظهار داشت که سونی در مورد امکان دستیابی به یک نسخه "با قیمت پایین و کاهش مشخصات" پلی استیشن 5 تحقیق کرده است ، مانند کاری که مایکروسافت با Xbox Series X خود و همتای کم مصرف خود Xbox انجام داده است. سری S؛ و نتیجه گرفتند که آنها معتقدند چنین کنسول هایی خوب نیستند و خیلی زود منسوخ می شوند. [3]

بازاریابی و انتشار
Cerny اولین بار بصورت عمومی کنسول جدید را در مصاحبه با مجله Wired در آوریل 2019 توصیف کرد. [4] در اوایل سال 2019 ، گزارش مالی سونی برای سه ماهه منتهی به 31 مارس 2019 ، تأیید می کند که سخت افزار نسل جدید در حال توسعه است اما زودتر از آوریل 2020 ارسال نمی شود. [5] در دومین مصاحبه مجله Wired در اکتبر 2019 ، سونی گفت که قصد دارد کنسول نسل بعدی خود را تا پایان سال 2020 به سراسر جهان ارسال کند. [6] مشخصات سخت افزاری فعلی در اکتبر 2019 فاش شد. [7] [8] در CES 2020 ، سونی از آرم رسمی این پلتفرم رونمایی کرد که از سبک مشابه مینیمالیستی کنسول ها و مارک های قبلی PlayStation پیروی می کند. [9] مشخصات کامل در یک ارائه آنلاین توسط Cerny ارائه شد و توسط Sony و Digital Foundry در 18 مارس 2020 منتشر شد. [10] [11] [12] Digital Foundry با سرنی مفصل صحبت کرد و "غواصی عمیق" را در 2 آوریل منتشر کرد. [13]

یک ویترین بزرگ کتابخانه بازی برای 4 ژوئن سال 2020 برنامه ریزی شده بود ، اما به دلیل اعتراضات جورج فلوید به 11 ژوئن موکول شد. این ارائه همچنین اولین نمایش سخت افزار خارجی کنسول بود. [14] [15] [16] [17]


روشنایی رویداد در مقر SIE در شب 8 نوامبر ، چهار روز قبل از راه اندازی 12 نوامبر 2020 تنظیم می شود.
سونی قصد داشت پلی استیشن 5 را تا پایان سال تعطیلات سال 2020 راه اندازی کند. [18] تاریخ و قیمت گذاری به عنوان بخشی از نمایش ویترین بازی در 16 سپتامبر 2020 تأیید شد. تاریخ اکران در استرالیا ، ژاپن ، نیوزیلند ، آمریکای شمالی ، سنگاپور و کره جنوبی در 12 نوامبر سال 2020 و در بیشتر نواحی دیگر جهان در 19 نوامبر سال 2020 تأیید شد. [19]

انتشار PlayStation 5 در هند به تأخیر افتاد و منجر به گمانه زنی ها شد که دلیل اختلاف یک مارک تجاری است. نام "PS5" توسط شخص دیگری به مدت کوتاهی مارک تجاری شد. سرانجام اختلاف حل شد و سیستم در 2 فوریه 2021 در آنجا منتشر شد. [20] [21] [22] [23] این کنسول در اندونزی در 22 ژانویه 2021 راه اندازی شد. [24] این سیستم قرار است در سه ماهه دوم سال 2021 در چین راه اندازی شود. [25]

این کنسول با دو مدل راه اندازی شد: a

نسخه پایه با یک درایو دیسک نوری سازگار با Blu-ray Ultra HD برای پشتیبانی از بازی خرده فروشی در کنار توزیع آنلاین از طریق فروشگاه PlayStation ، و یک نسخه ارزان تر که فاقد درایو دیسک و پشتیبانی از بارگیری دیجیتال است. [26]

پس از ارائه 16 سپتامبر 2020 ، سونی اظهار داشت که پیش فروش این کنسول قرار است روز بعد در خرده فروشی های مختلف آغاز شود. با این حال ، بسیاری از خرده فروشان در ایالات متحده و انگلستان عصر امروز پیش فروش سفارشات خود را آغاز کردند و باعث عجله در پیش خریدها شدند ، از جمله جوش زدن به دلیل فروش سریع موجودی فروشگاه ها و ایجاد سردرگمی. سونی به دلیل این حادثه در 19 سپتامبر سال 2020 عذرخواهی کرد و قول داد که تحویل بیشتر قبل از سفارش را در روزهای آینده افزایش دهد و سهام را تا پایان سال افزایش دهد. [27] [28]

سخت افزار
پلی استیشن 5 توسط یک سیستم سفارشی روی تراشه (SoC) ساخته شده است که به طور همزمان توسط AMD و Sony طراحی شده است. ] GPU یکپارچه نیز یک واحد سفارشی مبتنی بر معماری گرافیکی RDNA 2 AMD است. پردازنده گرافیکی دارای 36 واحد محاسبه است که با فرکانس متغیر محدود 2.23 گیگاهرتز کار می کنند و باعث می شود اوج عملکرد نظری 10.3 teraFLOPS داشته باشد. [11] GPU از ردیابی اشعه در زمان واقعی با شتاب سخت افزاری پشتیبانی می کند ، این یک روش رندر است که امکان نورپردازی و بازتاب واقعی را فراهم می کند. این کنسول دارای 16 گیگابایت GDDR6 SDRAM با حداکثر پهنای باند 448 گیگابایت بر ثانیه ، [30] و بلوتوث 5.1 و 802.11ax (Wi-Fi 6) را ادغام می کند. [31]

هر دو پردازنده و پردازنده گرافیکی توسط یک سیستم تقویت ویژه با استفاده از فناوری SmartShift AMD کنترل می شوند که فرکانس این واحدها را بر اساس فعالیت های فعلی تنظیم می کند تا قدرت ایده آل رسم شده و مشخصات عملکرد SoC مدل را هدف قرار دهد. [توضیحات لازم] به عنوان مثال ، اگر پردازنده با فعالیت کمتری در حال کار باشد ، سیستم تقویت کننده ممکن است فرکانس آن را کاهش داده و فرکانس GPU را برای عملکرد بالاتر افزایش دهد بدون اینکه در مصرف انرژی یا خنک سازی تأثیری بگذارد. [30]

سیستم خنک کننده شامل یک فن خنک کننده دو طرفه برای ورودی هوا است که قطر آن 120 میلی متر و ضخامت آن 45 میلی متر است و یک مخزن بزرگ حرارتی با طرح لوله گرمایی استاندارد که به گفته سونی "شکل و جریان هوا [که] امکان پذیر است" برای رسیدن به عملکرد مشابه یک محفظه بخار ". خنک کننده SoC شامل یک رسانای حرارتی فلز مایع است که بین SoC و غرق گرما قرار دارد. [32] [33] [34] [35] این سیستم دارای یک منبع تغذیه 350 واتی است. [32] [33] [34] سونی پلی استیشن 5 را تولید کرد تا انرژی کمتری نسبت به پلی استیشن 4 برای حالت های تعلیق گیم پلی مصرف کند. [36]

این کنسول دارای یک فناوری صوتی جدید به نام Tempest Engine است که به صدها منبع صوتی همزمان در مقایسه با 50 مورد PlayStation 4 اجازه می دهد. [30]

معماری ذخیره سازی
حافظه داخلی PlayStation 5 یک درایو 825 ​​گیگابایتی حالت جامد (667 گیگابایت در دسترس است) [37] با رابط 12 کاناله به صورت سفارشی ساخته شده و توان خام 5.5 گیگابایت بر ثانیه را به دست می آورد. مشخص شد که این اندازه درایو غیرمعمول برای مسیر 12 کانال بهینه است تا یک واحد 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی. با واحد فشرده سازی اختصاصی پشتیبانی از zlib و پروتکل جدید Oodle Kraken از RAD Game Tools ، واحد تولیدی معمول 8-9 گیگابایت بر ثانیه است. [30] مارک سرنی اظهار داشت که SSD سریع بهترین درخواست از سازندگان بازی است بنابراین هدف نه تنها داشتن سرعت خواندن نظری خام 100 برابر سریعتر از PS4 ، بلکه حذف نقاط تنگنا ورودی / خروجی (I / O) است تا هدف عملکرد می تواند موثر واقع شود. برای این منظور ، سونی یک تراشه سفارشی با چندین پردازنده پردازش طراحی کرد تا با کنترل کننده حافظه فلش هماهنگ کار کند تاخیر را کاهش دهد و داده ها را با کارایی بیشتری در سیستم کاهش دهد. در زمان اوج ، واحد سفارشی قادر به پردازش حداکثر 22 گیگابایت بر ثانیه داده فشرده است. [38]

فضای ذخیره سازی برای بازی ها از طریق درگاه N.2M Express (NVMe) M.2 برای ذخیره سازی حالت جامد و درایوهای سخت USB قابل توسعه است ، [30] اما در هنگام راه اندازی ، درایوهای NVMe پشتیبانی نمی شوند و در صورت نصب کنسول راه اندازی نمی شود. [ 39] SSD داخلی توسط کاربر قابل استفاده نیست ، زیرا تراشه ها و کنترلرهای حافظه فلش آن در مادربرد PlayStation 5 تعبیه شده است. [40] اگرچه نصب بازی اجباری است ، کاربر می تواند کنترل کند چه چیزی را نصب کند ، فقط فقط نصب مولفه چند نفره یک بازی. [41] در حالی که می توان بازی های پلی استیشن 4 را بین درایو SSD داخلی و درایو خارجی جابجا کرد تا فضای موجود در SSD آزاد شود ، بازی های PlayStation 5 باید روی SSD داخلی ذخیره شود تا پخش شود و در هنگام راه اندازی نمی توان به دستگاه ذخیره سازی خارجی منتقل شد . [42] یک وصله سیستم آوریل 2021 کاربران را قادر به انتقال بازی های PlayStation 5 به یک دستگاه ذخیره سازی USB خارجی می کند ، اگرچه بازی ها هنوز باید روی SSD داخلی برای پخش باشند. [43]

نسخه پایه PlayStation 5 شامل یک درایو نوری Blu-ray Ultra HD [30] سازگار با دیسک های Blu-ray Ultra HD ، دیسک های Blu-ray استاندارد و DVD ها است. PlayStation 5 از CD پشتیبانی نمی کند و محتوای 3D Blu-ray را پخش نمی کند. [44] [45] انتخاب Ultra-HD Blu

بر خلاف بازی های PlayStation 4 که معمولاً روی دیسک های Blu-ray استاندارد دو لایه با قابلیت نگهداری حداکثر 50 گیگابایت ارائه می شوند ، دیسک بازی PlayStation 5 می تواند حداکثر 100 گیگابایت داده را در خود جای دهد.

فاکتور شکل
فاکتور شکل کنسول در هنگام ارائه 11 ژوئن 2020 مشخص شد. [26] رئیس سونی ، جیم رایان اظهار داشت که زیبایی شناسی "از نظر شکل ، صدا و احساس" دگرگون کننده است. [47] واحد راه اندازی یک طراحی دو رنگ است که با طراحی کنترل کننده DualSense مطابقت دارد و یک بلوک داخلی سیاه و سفید در کنار دو بال سفید در کنار آن قرار دارد که هر کدام با LED های آبی روشن می شوند. رایان اظهار داشت که ممکن است رنگ های بیشتری از سفید و سیاه پس از راه اندازی در دسترس باشد. [47] واحد می تواند به صورت عمودی یا افقی کار کند. دو دریچه ورودی بلند هوا در جلو حرکت می کنند و دریچه های خروجی گرما در عقب تسلط دارند. [32] [33] [34] بالها قابل دسترسی هستند تا به برخی از اجزای داخلی مانند شکاف انبساط ذخیره سازی PCIe 4.0 NVMe SSD ، منبع تغذیه و درایو دیسک Blu-ray اختیاری دسترسی داشته باشید. [32] [33] [34] در زیر صفحات جانبی دو "گردگیر" وجود دارد - این سوراخ ها به کاربر اجازه می دهد تا گرد و غبار جمع شده توسط سیستم خنک کننده را جاروبرقی کند. [32] [33] [34] یوجین موریساوا ، مدیر ارشد هنری ، با الهام از اصطلاح "پنج بعد" و طراحی اسکلت طراحی آن در اطراف دایره ها و مربع ها ، طراحی قاب این کنسول را بر عهده داشت که باعث راحتی بازیکنان هنگام تماشای آن می شود. موریساوا همچنین مجبور بود شکل مورد را مدیریت کند تا حجم داخلی کافی برای واحد سخت افزاری فنی را در داخل واحد فراهم کند و در عین حال اندازه آن را بدون محدود کردن جریان هوا کاهش دهد. [48]

ابعاد نسخه Blu-ray 390 در 260 در 104 میلی متر (15.4 در 10.2 پوند در 4.1 پوند در 4.1 اینچ) و 4.5 کیلوگرم (9.9 پوند) است و نسخه فقط بارگیری آن باریک تر است ، با 390 در 260 در 92 میلی متر ( 15.4 در 10.2 پوند در 3.6 پوند در 3.9 کیلوگرم (8.6 پوند). [49] این کنسول در مقایسه با کنسول های بازی قبلی به دلیل اندازه بزرگ شناخته شده است و اندازه آن به دلیل اطمینان از مدیریت خنک کننده موثر و به حداقل رساندن نویز در حین کار نسبت داده شده است. [50] [51] [52]

قسمت جلویی آن شامل یک درگاه USB-C با USB 3.1 Gen 2 و یک درگاه USB-A با USB 2.0 است. پشت دارای دو پورت USB-A با USB 3.1 Gen 2 ، یک پورت HDMI 2.1 ، گیگابیت اترنت و قدرت است. [26] [53] [54]

کنترل کننده DualSense
مقاله اصلی: DualShock § DualSense

کنترل کننده DualSense
کنترل کننده بی سیم DualSense برای PlayStation 5 در 7 آوریل سال 2020 آشکار شد. [55] این بر اساس کنترل کننده قبلی DualShock است اما با تغییراتی که تحت تأثیر بحث و گفتگو با طراحان و بازیکنان بازی است ، انجام می شود. [55] کنترلر DualSense دارای محرکهای سازگار با بازخورد لمسی از طریق محرک های سیم پیچ است که می تواند مقاومت را در برابر پخش کننده در صورت لزوم تغییر دهد ، از تجاربی مانند کشیدن پیکان از کمان پشتیبانی می کند. [41] DualSense همان دکمه های DualShock 4 را حفظ می کند ، اگرچه دکمه "Share" به "ایجاد" تغییر داده شد و ابزار اضافی برای ایجاد و اشتراک محتوا برای بازیکنان است. یک آرایه میکروفون داخلی جدید اضافه شده است تا بازیکنان فقط با استفاده از کنترل کننده بتوانند با دیگران صحبت کنند ، [55] و بلندگوی کنترل کننده موجود نیز بهبود یافته است. [41] این رنگ دو رنگ است ، در درجه اول سفید با رو به سیاه ، و قطعه سیاه به راحتی قابل جدا شدن است. [56] نوار نور به کناره های صفحه لمسی منتقل شده است. [55] این اتصال USB-C ، باتری با درجه بالاتر و جک صوتی دارد. [41] [57] به عنوان یک تخم مرغ عید پاک ، بافت واحد کنترل کننده در نسخه های مینیاتوری چهار علامت دکمه PlayStation (ضربدری ، دایره ، مربع و مثلث) پوشانده شده است. [48]

لوازم جانبی اضافی
لوازم جانبی شامل یک ایستگاه شارژ برای DualSense ، یک دوربین جدید HD و یک کنترل از راه دور رسانه است. هدست بی سیم Pulse 3D با فناوری صوتی 3D Tempest Engine PS5 تلفیق شده است. [26]

PS5 با اکثر کنترلرها و لوازم جانبی موجود در PS4 فقط برای بازی های PS4 سازگار است - بعضی از آنها با عملکرد محدود. لوازم جانبی Rock Band از Rock Band 2 پشتیبانی می شود. [58] بازی های PS5 می توانند از PlayStation Move موجود ، دوربین PlayStation Camera ، PlayStation VR Aim Controller ، هدست های دارای مجوز رسمی و کنترل کننده های ویژه با مجوزهای رسمی مانند میله های پرواز و چرخ های مسابقه استفاده کنند. [59] سونی در حال توسعه سیستم جدید PlayStation VR برای پلی استیشن 5 است که انتظار می رود پس از سال 2021 منتشر شود. [60]

سیستم نرم افزار

صفحه اصلی PlayStation 5
مشخص شده است که رابط کاربری طراحی مجدد PlayStation 5 سونی "در دسترس و آموزنده" است ، به روزرسانی های دوستان در زمان واقعی ، فعالیت های چند نفره موجود و ماموریت ها و جوایز تک نفره را ارائه می دهد. Cerny اظهار داشت: "ما نمی خواهیم بازیکن مجبور باشد بازی را بوت کند ، ببیند چه خبر است ، بازی را بوت کنیم ، ببینیم چه خبر است" ، بنابراین همه این گزینه ها "در UI قابل مشاهده هستند". [4] مت مک لورین ، معاون فعلی طراحی UX در PlayStation ، رابط کاربری دوباره طراحی شده را "یک تکامل بسیار جالب سیستم عامل" و "100 درصد تعمیرات اساسی رابط کاربری PS4 و برخی مفاهیم جدید بسیار متفاوت" توصیف کرد. [61] MacLa

urin اظهار داشت که رابط کاربری با یک زبان بصری جدید و قوی بسیار سریع است. [62]

Eurogamer گفت که رابط کاربر برای پاسخگویی ، بهبود دسترسی ، وضوح و سادگی طراحی شده است. [63] با رزولوشن 4K و دامنه دینامیکی بالا ارائه می شود. کاربران با یک انیمیشن راه اندازی سبک و صفحه ورود جدید استقبال می شوند. مفاهیم و نقوش طراحی اصلی معرفی شده در PS4 دوباره به یک رابط کاربری صفحه اصلی جدید طراحی شدند. بالای صفحه دارای یک ردیف از برنامه ها و دو زبانه بالایی برای جابجایی بین نمایش بازی ها یا برنامه های رسانه ای است. انتخاب یک بازی به طور مستقیم فعالیت های فردی مانند سطح خاص یا حالت چند نفره را نشان می دهد. فروشگاه PlayStation دیگر یک برنامه مستقل نیست و اکنون کاملاً در رابط کاربری صفحه اصلی ادغام شده است. [64]

مهمترین خروج از رابط PS4 معرفی مرکز کنترل است که با فشردن دکمه PS بلافاصله از پایین صفحه احضار می شود. مرکز کنترل به دو بخش تقسیم شده است. قسمت بالایی یک ردیف کارت است که اقدامات مبتنی بر بازی فعلی یا اقدامات اخیر مانند گپ گروهی را پیشنهاد می دهد. کارت های مربوط به بازی ممکن است اطلاعات گیم پلی مانند گزارش پیشرفت در انجام ماموریت های خاص یا لیست چالش های بازی را با گزینه ای برای پرش مستقیم به آن ، به بازیکنان ارائه دهند. مشترکین PlayStation Plus کارتهای فعالیت بازی را با نکات ، نکات ، عکسهای صفحه یا فیلم هایی با جزئیات نحوه تکمیل فعالیت مشاهده می کنند. موارد در سطح سیستم ممکن است گزینه هایی مانند اطلاعات فروش فروشگاه PlayStation یا عکسهای صفحه اخیر گرفته شده توسط کاربر را برای اشتراک در اختیار بازیکن قرار دهد. این ویژگی ها برای بازی های PS5 یا بازی های PS4 به روز شده موجود است. قسمت پایین مرکز کنترل شامل یک ردیف قابل تنظیم افقی از آیکون ها ، شامل اعلان ها ، به روزرسانی های وضعیت ، لیست دوستان و تنظیمات سیستم است. [65] طبق مطالب داخلی که توسط Vice بررسی شد ، استراتژی این UI متمرکز برای "فعالیت ها" کمک به بازیکنان در اختصاص دادن زمان نسبت به بازی ها به ویژه بازی های تک نفره بود که به نظر سونی در محیط کنسول PlayStation رونق دارد. سونی تشخیص داد که در حال حاضر ، بسیاری از بازیکنان وقت کافی برای انجام بازی را ندارند ، بنابراین از مفهوم کارت های فعالیت برای کمک به بازیکنان ایده استفاده از فعالیت هایی که می توانند در یک بازی انجام دهند و مدت زمان طولانی استفاده می شود. تا بتوانند آن فعالیت را در برنامه خود انجام دهند. [66]

PlayStation 5 از YouTube ، YouTube TV ، Dailymotion ، Twitch ، Netflix ، Disney + ، Spotify ، TuneIn ، iHeartRadio ، Plex ، Apple TV + ، Crunchyroll ، Crackle ، Amazon Prime Video ، DAZN ، WWE Network ، MyCanal ، BBC iPlayer ، اکنون ، Stan پشتیبانی می کند. Foxtel Now ، Showmax ، Crave ، Paramount + ، Showtime ، Pluto TV ، Tubi ، Hulu ، Peacock و HBO Max ، در حالی که پشتیبانی از سایر سرویس های پخش برای آینده تعهد شده است. [67] [68] [69] این سیستم شامل پشتیبانی از PlayStation Now ، سرویس بازی ابری مبتنی بر اشتراک سونی برای انجام بازی های نسل های قدیمی کنسول های PlayStation است. [70]

برنامه Remote Play سونی ، موجود در دستگاه های PlayStation 4 ، Microsoft Windows ، iOS و Android ، درست قبل از راه اندازی PlayStation 5 به روز شده است تا به کاربر اجازه دهد از راه دور بازی های PlayStation 5 خود را در این دستگاه ها از طریق شبکه محلی انجام دهد. [71 ]

در آوریل 2021 ، سونی یک به روزرسانی نرم افزاری جدید منتشر کرد که از طریق آن کاربر می تواند بازی PS5 بارگیری شده خود را به یک هارد دیسک USB خارجی منتقل کند تا فضای خالی ایجاد کند. [72]

بازی ها
مقاله اصلی: لیست بازی های پلی استیشن 5
هر کنسول PlayStation 5 با Astro's Playroom از قبل نصب شده است ، بازی طراحی شده برای نمایش کنترل کننده DualSense. [73] بازی ها قفل منطقه ای نیستند ، بنابراین بازی های خریداری شده در یک منطقه را می توان در همه مناطق بر روی کنسول ها بازی کرد. [70]

سونی مسئولیت های همزمان خود را در حمایت از انجمن پلی استیشن 4 و پذیرفتن پلی استیشن 5 به عنوان یک پیشرفت بزرگ فناوری اعلام کرد. رایان در مصاحبه با GamesIndustry.biz اظهار داشت: "ما همیشه گفته ایم که به نسل ها اعتقاد داریم. ما معتقدیم که وقتی در ایجاد کنسول نسل بعدی با تمام سختی روبرو می شوید ، این ویژگی باید دارای ویژگی ها و مزایایی باشد که نسل قبلی شامل نمی شود. و از نظر ما ، مردم باید بازی هایی بسازند که بتوانند از این ویژگی ها نهایت استفاده را ببرند. "[74] درمورد توانایی های کنترلر DualSense با جف کیلی ، مدیر کل اریک لمپل تأیید کرد که سونی خواستار آن است ] برای تکامل هر بخش از تجربه "، اما برای این اتفاق" ما نمی توانیم همه را از کنسول های قبلی به [تجربه نسل بعدی] ببریم. شما به سخت افزار جدیدی نیاز دارید ، شما برای تجربه آنچه که این توسعه دهندگان می خواهند به دستگاه های جدید نیاز دارید شما باید تجربه کنید. "[75] [76] Ratchet & Clank: Rift Apart به عنوان یک بازی نسل بعدی برجسته شد که از نظر فنی در سخت افزارهای قدیمی امکان پذیر نیست. لمپل به کیلی اطمینان داد که علاقه به پلی استیشن 4 به طور ناگهانی و با آمدن بیشتر به پایان نخواهد رسید. [75]

تعریف Sony از کنسول ها به عنوان نسل های متمایز به طور گسترده ای به عنوان تغییر دوره ای به PS تعبیر شده است

5 بازی انحصاری که به جای انتشار بازی های نسل متقاطع که در هر دو کنسول پلی استیشن پخش می شوند ، از قابلیت های کنسول استفاده می کنند. رایان گفت که هیچ ناامیدی وجود ندارد زیرا نسخه های PS5 از مجموعه ویژگی های پیشرفته کنسول استفاده می کنند و نسخه های PS4 می توانند آزادانه ارتقا پیدا کنند. تعداد کمی از بازی های مهم مانند Horizon Forbidden West به عنوان نسخه های همزمان PS4 و PS5 ساخته شده اند [77] و سونی از هر ناشری که می خواهد نسخه های پیشرفته بازی های PS4 را بدون هیچ هزینه اضافی ارائه دهد پشتیبانی می کند. [78] [79] [80] [ 81] [82]

یوروگیمر گزارش داد که برنامه صدور گواهینامه سونی از ماه مه 2020 ، بازی های PS4 را که پس از 13 ژوئیه 2020 برای صدور گواهینامه ارسال شده است ، ملزم به سازگاری بومی با پلی استیشن 5 می کند. [83]

سازگاری به عقب
همچنین نگاه کنید به: لیست بازی های PlayStation 4 و لیست بازی های PlayStation VR
طبق گفته Hideaki Nishino ، معاون ارشد سونی در برنامه ریزی و مدیریت Platform ، PS5 به گونه ای طراحی شده است که با بیش از "99 درصد" کتابخانه بازی های 4000+ PS4 سازگار باشد ، که از روز عرضه قابل پخش است. [84] این کنسول با PlayStation VR سازگار است. [4] به دلیل SSD پرسرعت PS5 و افزایش قدرت پردازش ، بسیاری از بازی های PS4 از زمان بارگذاری یا سرعت گیم پلی بهبود می یابند "تا بتوانند از نرخ فریم بالاتر و پایدارتر و رزولوشن های بالقوه بالاتری بهره مند شوند". [11] بازیکنان می توانند فایل های بازی ذخیره شده خود را از طریق ذخیره سازی ابری همگام سازی کرده و یا آنها را با استفاده از دستگاه ذخیره سازی USB منتقل کنند تا پیشرفتی از دست نرود. [84] سازگاری به عقب تا حدی با شباهت معماری سخت افزار ، مانند "منطق اضافی" در پردازنده گرافیکی RDNA 2 که سازگاری با GPU مبتنی بر GCN PS4 را تضمین می کند ، فعال می شود. [4] [13] مارک سرنی در طی سخنرانی مارس 2020 و بعداً در مصاحبه با Digital Foundry توضیح داد که چگونه زمان بندی پردازنده به توجه خاصی نیاز دارد. اگرچه پردازنده Zen 2 یک مجموعه دستورالعمل برای مدیریت پردازنده Jaguar PS4 دارد ، اما زمان بندی آنها می تواند بسیار متفاوت باشد ، بنابراین سونی هنگام توسعه پردازنده Zen 2 با AMD همکاری نزدیکی داشت تا با زمان بندی Jaguar مطابقت بیشتری داشته باشد. [10] سازگاری عقب مانده PS5 ممکن است با برخی از بازی های PS4 خطا داشته باشد ، [86] و شامل نسل های قبلی نیست. با این حال ، برخی از بازی های قدیمی کنسول PlayStation از طریق سرویس پخش جریانی بازی PlayStation Now که برای PlayStation 5 در دسترس است ، در دسترس هستند. [87] [88] منوی Share PlayStation 4 نمایش داده نمی شود اما از منوی PS5 برای ایجاد عکسهای صفحه یا فیلم می توان استفاده کرد. [86]

تمام نسخه های سازگار بارگیری شده بازی های PS4 در کتابخانه PS5 قابل مشاهده هستند و برای بارگیری در دسترس هستند. بازی ها همچنین می توانند از طریق هارد دیسک USB یا Wi-Fi کپی شوند. داده های ذخیره شده را می توان به همان روش یا از طریق فضای ذخیره سازی ابری کپی کرد. [89] در تاریخ 9 اکتبر 2020 ، سونی لیستی از ده بازی PS4 را منتشر کرد که با PS5 سازگار نبودند. [90]

پذیرایی
پلی استیشن 5 به طور كلی در آغاز راه اندازی مورد استقبال قرار گرفت ، و ستایش زیادی از بهبود بازخورد لمسی كنترل كننده DualSense و محرك های سازگار داشت. [91] Astro's Playroom ، که روی هر PS5 از قبل نصب شده و برای نشان دادن ویژگی های کنترلر طراحی شده است ، با لپ تاپ مگ ستایش شد و آن را "فریبنده ای زیبا" خواند. [92] ترکیب منحصر به فرد ، از جمله Spider-Man: Miles Morales و Demon's Souls به شدت مورد تمجید قرار گرفت ، اگرچه برخی از بازرسان ، مانند TechRadar ، گفتند که باید بازی های بیشتری وجود داشته باشد. [93] رابط کاربری کنسول به دلیل سریع و آسان بودن جهت پیمایش مورد ستایش قرار گرفت. [94]

بسیاری از بازرسان ، طراحی کنسول را دو قطبی دانستند. CNET طرح سیاه و سفید را "به وضوح به عنوان یک قطعه مکالمه مجسمه سازی" توصیف کرد. اندازه بزرگ توسط "راهنمای تام" به عنوان "غیر ظریف" [95] و توسط دیگران به عنوان ناامید کننده ادغام آن در یک مرکز سرگرمی در خانه مورد انتقاد قرار گرفت. [96] با این حال ، بسیاری از آنها اندازه را برای بهبود خنک کننده و ساکت کردن عملکرد آن تصدیق کردند. [94] [97] فضای نسبتاً کوچک SSD قابل استفاده 667 گیگابایتی مورد انتقاد قرار گرفت. [96]

بررسیهای فنی بیشتر ، مانند مواردی که توسط Digital Foundry انجام شده است ، خاطر نشان کردند که ویژگی هایی مانند نرخ تازه سازی متغیر و حالت خروجی فیلم 8K تبلیغ شده در هنگام راه اندازی وجود نداشت. آنها ناتوانی این کنسول را در تولید سیگنال ویدئویی 1440p بومی مورد انتقاد قرار دادند اما توانایی ردیابی اشعه ، سرعت SSD و توان خروجی 120 هرتز را ستودند. [97]

حراجی
PlayStation 5 بلافاصله پس از راه اندازی ، [98] و از مارس 2021 به دلیل کمبود نیمه هادی جهانی ، عرضه محدودی داشت. [99] اسکالپرها از این کمبود سو took استفاده کرده و تلاش کردند این کنسول را به قیمت هزار دلار بفروشند. [100]

در هفته اول عرضه این سیستم در ژاپن ، 103901 کنسول استاندارد و 14181 نسخه دیجیتال به فروش رسید. در مجموع 118،082 PS5 در هفته راه اندازی آن در ژاپن فروخته شد و آن را به پرفروش ترین کنسول کشور در آن هفته تبدیل کرد. [101] دو هفته پس از راه اندازی ، سونی بزرگترین راه اندازی در تاریخ PlayStation را اعلام کرد و در دو هفته اول سال 2013 از 2.1 میلیون واحد PS4 پیشی گرفت. [102]

در انگلیس ، پلی استیشن 5 پرفروش ترین کنسول بازی ویدیویی در ماه N بود

بیش از حد. [103] در اسپانیا ، PS5 در هفته اول عرضه بیش از 43000 دستگاه فروخت. [104]

سونی فروش کل PS5 را در سه ماهه مالی منتهی به 31 دسامبر سال 2020 از 4.5 میلیون دستگاه گزارش کرد که رقم مشابه فروش PS4 بود. [105] [106]

 

منبع




تاریخ ارسال پست: جمعه 3 ارديبهشت 1400 ساعت: 23:37
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: